14 Nisan 2016 Perşembe

Aliye Mutlu - Gayrı Dayanamam

Bulgaristan’ın Varna şehrinde doğan Aliye Mutlu; ilk, orta ve lise öğrenimini İstanbul’da tamamlamıştır.

Aliye Mutlu İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarında Türk Müziği nazariyatı bölümünde eğitim almıştır. Eğitimini tamamladıktan sonra İstanbul Üniversitesinin Opera ve Şan Bölümüne devam etmiştir. Eğitim hayatını tamamlamadan özel bir yapım şirketi için birçok şarkı bestelemiştir. Türkiye’de ki eğitimini tamamladıktan sonra yurt dışında eğitimine devam etmiştir.   Birçok meslekte başarı gösteren oyuncu beste yazarlığı, seslendirme, solistlik, dizi ve sinema oyunculuğu yapmaktadır.

Aliye Mutlu'nun seslendirmiş olduğu "Gayrı Dayanamam" şarkısının ilişimi ve sözleri;

Şarkının ilişimi: https://www.youtube.com/watch?v=Kla6HjwXtaE

Aliye Mutlu - Gayrı Dayanamam

Gayrı dayanamam ben bu hasrete
Ya beni de götür ya sen de gitme
Ateşin aşkına yakma çıramı
Ya beni de götür ya sen de gitme
Ateşin aşkına canım canım canım yakma çıramı
Ya beni de götür ya sen de gitme

Sen gidersen kendim berdar* ederim
Bülbül gül dalına konmaz niderim
Elif Kaddim büker kement** ederim
Ya beni de götür ya sen de gitme
(Tekrar)

Yar sineme vurdun kızgın dağları
Viran*** koydun mor sümbüllü bağları
Sevdiğim geçiyor gençlik çağları
Ya beni de götür ya sen de gitme
(Tekrar)

* Berdar: Asılmış, darağacına çekilmiş demektir. Divan ve tasavvuf edebiyatında sevgilinin saçlarına vurulan "âşık"ı tanımlamak için kullanılır.
** Kement:  İdam için kullanılan yağlı kayış
*** Viran: Yıkık, harap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder